Brobygning mellem daginstitutionerne og skole - og indskrivning til 0. klasse

Brobygning

Madpakker, gyngeture og velkendte rammer bygger bro

Når vores børnehavebørn tager svømmetasken på ryggen for at gå over og svømme i Egholmskolens svømmehal og bagefter spise madpakker i skolens fællesrum, Heksekedlen, ved de, hvad der venter.

Sjov, spænding, hygge - og lidt kriller i maven fra de høje gyngeture på skolens legeplads.

De ved det, for de har allerede besøgt skolen flere gange. De kender også de voksne på skolen og i SFO’en, som har været på besøg i børnehaven.

Så når børnene i foråret starter på SFO’en på Egholmskolen, er det dem, der tager deres forældre i hånden og viser vej, for de kender jo skolen. Den er velkendt, den er tryg, og den er deres.

Sådan arbejder vi med brobygning til SFO og skole.

Når vores børn og unge skal tage næste skridt i deres hverdag, uanset om børnene er fem eller 15 år, sker det i trygge, velkendte rammer.

Med det udgangspunkt giver vi dem små, kærlige skub, så de rykker sig, prøver grænser af og oplever, hvordan de kan meget mere, end de selv tror. Alt sker sammen med voksne, de kender, og som kender dem og deres behov.

Gennem det nære samarbejde med god dialog på tværs og fælles aktiviteter skaber vi gode, trygge rammer for vores børns overgang fra vuggestue til børnehave, fra børnehave til skole og fra skole til ungdomslivet – og dermed for fremtiden.

I det vedlagte dokument kan man læse om brobygningen i SFO.

Skoleindskrivning til 0. klasse
Se her om jeres barn hører til Egholmskolen: GIS Kort (vallensbaek.dk)

2024 Brobygning SFO

Shape Created with Sketch.