Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Trivsel og antimobbestrategi

Skolen arbejder med elevernes trivsel og indsatser mod mobning på mange fronter. 

- Skolestyrken

- Antimobbestrategi 

- Konfliktmægling og tydelig og konsekvent handling ved vold 

Skolestyrken danner grundlag for hele skolens arbejde med trivsel. 

Antimobbestrategien skal både forebygge mobning og i tilfælde af konstateret mobning sættes handleplaner i gang. 

Hvis du er elev eller forældremyndighedsindehaver for en elev, har du ret til at klage, hvis du er utilfreds med skolens håndtering af en mobbesag. Du kan klage over skolens antimobbestrategi, skolens handleplan eller en konkret håndtering af en mobbesag. Du kan også klage, hvis skolen undlader at handle i en mobbesag. Den præcise klagevejledning kan findes hos Den Nationale Klageinstans mod Mobning via dette link

https://dcum.dk/grundskole/klageinstans-mod-mobning-grundskole/foraeldre/hvis-du-oensker-at-klage

Hvis der opstår vold mellem elever arbejdes der altid med forsøg på at konfliktnedtrappe, og vi arbejder med konfliktmægling mellem alle parter. 

Skolen handler ved, at de involverede elever adskilles.

En leder eller lærer taler med involverede elever for at høre deres oplevelse af hændelsen. SSP- og/eller AKT-lærer inddrages, hvis det er relevant. Vi tilbyder altid konfliktmægling. 

Forældrene orienteres og den eller dem, der umiddelbart har ageret voldeligt eller truet sendes som udgangspunkt hjem og er hjemme den kommende dag eller de kommende dage efter aftale med forældrene. 

Forældrene til alle de involverede inviteres til møde – gerne samme dag.  

Forældrene informeres om hjælp til at snakke med ex familierådgivningen i Vallensbæk, PPR eller SSP. Det er forældrenes afgørelse om der skal politianmeldes – i særligt grove tilfælde kan det være skolen.

 

Hvis man som elev har brug for anonym rådgivning, så henviser vi til 

Børnetelefonen

Telefon: 116111

BørneTelefonen - ring, chat, sms eller skriv et brev og få hjælp (bornetelefonen.dk)

 

 

Dokumenter